Game Dev Zone

Sala Konferencyjna, Stadion Miejski (dojście od Atlas Areny)

Sobota

11:00 Filipe Duarte Pina (Nerd Monkeys, Portugalia) – What is good game design?

12:00 Jaroslav Švelch (Uniwersytet Karola, Czechy) – Indiana Jones Saves Prague: The wonders of 1980s computer games in Czechoslovakia

13:00 Przerwa

14:00 Łukasz Spierewka (Komiks Game Jam, Polska) – Game Jamy – z czym się to je?

Gość specjalny

15:00 Katharine Neil (Lady Shotgun Games, Francja) – Making games in a time of crisis

16:00 Sos Sosowski (McPixel, Polska) – Krótka historia narzędzi do tworzenia gier

17:00 Magdalena Cielecka (Artifex Mundi, Polska) – Cyfrowe zakochanie – mechaniki budowania relacji z NPC

Niedziela

10:00 Rafał Jaki (CD Projekt RED, Polska) Uniwersum Wiedźmina – od gier do komiksów

11:00 Marek Madej (CD Projekt RED, Polska) – Concept Art w Wiedźminie

12:00 Marcin Przybyłowicz – (CD Projekt RED, Polska) – Narracja muzyczna w Wiedźminie 3

13:00 Jarek Kolář (Bohemia Interactive Studio, Czechy) – Writing story for a mobile F2P shooter: Dead Effect 2

14:00 Krzysztof Ostrowski (Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Polska) – Koncept, komiks, animacja – prezentacja Wydziału Sztuk Wizualnych

15:00 Wielki finał Komiks Game Jam 2

Szczegółowy program

Sobota

11:00 Filipe Duarte Pina (Nerd Monkeys, Portugalia) – What is good game design?

FilipePina

Filipe Duarte Pina jest uznanym twórcą gier, laureatem ZON Grand Prize Award (2011). Jego produkcje zostały wydane w ponad 60 krajach i przetłumaczone na sześć języków, w tym tytuły takie jak – na platformę Nintendo DS: Toy Shop Tycoon (2008) czy Aquatic Tales (2009), oraz na Playstation 3: Under Siege (2011). W 2013 r. w ramach Nerd Monkeys wyreżyserował, napisał i wyprodukował Murder in the Hotel Lisbon for Windows, Mac and Linux, która obecnie jest także dostępna na platformach iOS i Android. Od 2014 roku pracuje dla Science4You, tworząc gry edukacyjne jak Micro Dinos czy Sparks – Mega Quiz. Obecnie rozwija nowe projekty w ramach słynnego The Lisbon Studio Collective.

12:00 Jaroslav Švelch (Uniwersytet Karola, Czechy) – Indiana Jones Saves Prague: The wonders of 1980s computer games in Czechoslovakia

svelch

Jaroslav Svelch jest wykładowcą na Uniwersytecie Karola w Pradze. W latach 2007-8 w ramach stypendium Fullbrighta był wizytującym badaczem w GAMBIT Lab na Massachusetts Institute of Technology (USA). W 2012 r. odbył staż w jednostce Microsoft Research New England (Wielka Brytania). W swoich badaniach zajmuje się problematyką lokalnych historii gier komputerowych, humorem i figurą potwora w grach. Jest współtwórcą i Przewodniczącym Rady Programowej the Central and Eastern European Game Studies conference, która w tym roku odbędzie się w Krakowie.

Przerwa

fizek

Sonia Fizek nie tylko tworzy, ale również bada gry wideo. Ukończyła doktorat poświęcony kategorii postaci w grach cRPG na Bangor University (Wielka Brytania). Współpracuje z Gamification Lab w Centrum Kultur Cyfrowych na Uniwersytecie Leuphana (Niemcy) oraz wieloma festiwalami kultury cyfrowej. Jej aktualne zainteresowania akademickie koncentrują się wokół gamifikacji, a także gier poważnych (w szczególności tzw. games for science), oraz projektowania gier. W 2015 przejęła obowiązki jednego z trzech redaktorów głównych magazynu akademickiego Journal of Gaming and Virtual Worlds. Interesuje ją tworzenie eksperymentalnych gier wideo, a jej ostatni projekt to gra Boat for Two (2015) dostępna na platformy mobilne.

14:00 Łukasz Spierewka (Komiks Game Jam, Polska) – Game Jamy – z czym się to je?

spierek

Łukasz Spierewka jest młodym twórcą gier i weteranem game jamów. Zajmuje się programowaniem, projektowaniem gier i grafiki, jest jednym z współtwórców łódzkiego przeboju SUPERHOT. Obecnie pracuje nad małymi prototypami i ukończeniem studiów inżynierskich na Politechnice Łódzkiej, a w wolnych chwilach organizuje wydarzenia związane z kulturą gier komputerowych, m.in. Łódzki Game Jam i Komiks Game Jam. Współtworzone przez niego tytuły: The Hunt oraz Ship in Five zdobyły pierwsze miejsca podczas siódmego finału konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych organizowanego przez Instytut Informatyki Wydziału Fizyki Technicznej Informatyki i Matematyki Stosowanej PŁ.

Gość specjalny

15:00 Katharine Neil (Lady Shotgun Games, Francja) – Making games in a time of crisis

katherine

W Europie przeżywamy okres kryzysu w sferze ekonomicznej, społecznej i środowiska naturalnego. Wykorzystując historie i doświadczenia z jej kariery jako projektantki gier, Katharine poruszy problematykę „tworzenia gier w czasie kryzysu” – jak ten czas wpływa na sposób w jaki twórcy gier żyją i pracują oraz jakie gry projektują?

Katharine Neil jako projektantka, programistka i dźwiękowiec współtworzyła 16 tytułów na konsole (m.in. Alone in the Dark 5) i 3 gry mobilne. Jej produkcje przynależą do różnych gatunków – od gier wyścigowych po gry dla dzieci przeznaczone na platformę Nintendo DS. Jednak najbardziej jest znana jako główna projektantka jednej z pierwszych zaangażowanych społecznie gier (ang. social impact games) – Escape From Woomera (2004), która podejmuje problem trudnej sytuacji azylantów w ośrodkach dla uchodźców w Australii. Katharine jest współzałożycielką Freeplay, największego australijskiego festiwalu gier niezależnych. Obecnie mieszka i pracuje w Paryżu.

16:00 Sos Sosowski (McPixel, Polska) – Krótka historia narzędzi do tworzenia gier

sos

Sos jest już legendą rodzimej sceny gier indie i jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców niezależnych na świecie. Autor kultowego już „McPixela” (2012), szalonej gry logicznej będącej parodią MacGyvera, oraz niezliczonych projektów eksperymentalnych, weteran game jamów w Polsce i nie tylko, miłośnik tworzenia gier na platformy retro, ale także na platformy znaczniej mniej oczywiste jak „Doom Piano” na Eurogamer Expo w 2013 roku.

17:00 Magdalena Cielecka (Artifex Mundi, Polska) – Cyfrowe zakochanie – mechaniki budowania relacji z NPC

magda

Magdalena Cielecka jest producentką gier w katowickim studiu Artifex Mundi odpowiadającą za tytuły Clockwork Tales: Of Glass and Ink oraz Grim Legends 2: Song of the Dark Swan. Grami zajmuje się także od strony naukowej, jest doktorantką Instytutu Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swych zainteresowaniach badawczych oscyluje pomiędzy historią rozwoju gier przygodowych, a projektowaniem relacji na linii protagonista-gracz.

Niedziela

10:00 Rafał Jaki (CD Projekt RED, Polska) Uniwersum Wiedźmina – od gier do komiksów

rafal_jaki

Rafał Jaki, Business Development Manager w CD PROJEKT RED oraz współtwórca Gwinta, opowie o tym jak pracuje się z zagranicznymi partnerami pokroju Fantasy Flight Games i Dark Horse Comis, oraz opisze proces rozszerzania świata Wiedźmina poza gry wideo.

11:00 Marek Madej (CD Projekt RED, Polska) – Concept Art w Wiedźminie

marek_madej

Marek Madej, Senior Concept Artist w CD PROJEKT RED, opowie o istocie ilustracji koncepcyjnej, poruszy również rolę ilustracji w procesie produkcji Wiedźmina oraz opowie o tym jak wygląda proces jej powstawania.

12:00 Marcin Przybyłowicz – (CD Projekt RED, Polska) – Narracja muzyczna w Wiedźminie 3

marcin_przybylowicz

Marcin Przybyłowicz, Principal Composer, opowie o ścieżce dźwiękowej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i jej niebagatelnej roli w kształtowaniu i wspomaganiu narracji fabularnej. Wykład skupi się na zagadnieniach projektowania oprawy muzycznej, kompozycji i implementacji utworów w nieliniowym środowisku gry. Zaprezentowany zostanie również system muzyki adaptacyjnej, zaprojektowany specjalnie na potrzeby gry.

13:00 Jarek Kolář (Bohemia Interactive Studio, Czechy) – Writing story for a mobile F2P shooter: Dead Effect 2

jarek_kolar

Jarek Kolář jest weteranem produkcji gier, a także projektantem, autorem tekstów, twórcą pixel artu, teoretykiem mediów interaktywnych, zbuntowanym architektem i kucharzem amatorem. Pomimo wielu lat doświadczenia jako lider zespołu, zawsze chętnie oddaje się projektowaniu gry. Ostatnio przy takich tytułach jak Mafia 2 i Mafia 3 dla 2K Czech i Hamgar 13. Od czasu niedawnej ucieczki z Kalifornii, znowu pracuje w Czechach nad projektem dla Bohemia Interactive Studio. W między czasie rozwija, wraz z małym zespół indie – BadFly Interactive, grę Dead Effect.

14:00 Krzysztof Ostrowski (Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Polska) – Koncept, komiks, animacja – prezentacja Wydziału Sztuk Wizualnych

Krzysztof Ostrowski – rysownik, twórca animacji i teledysków. Na Wydziale Sztuk Wizualnych łodzkiej Akademii Sztuk Pięknych prowadzi zajęcia ze storyboardu, rysunku koncepcyjnego i podstaw animacji płaskiej.

15:00 Wielki finał Komiks Game Jam 2