Strona główna / O festiwalu / Strefa gier wideo

Strefa gier wideo

Strefa Gier Wideo 35. MFKiG: Zagrajmy razem!

Dla gości Strefy Gier Wideo przygotowaliśmy ponad 100 stanowisk free2play, demonstrujących zarówno chlubną przeszłość i barwną teraźniejszość, ale przede wszystkim – taką mamy nadzieję – wspaniałą przyszłość elektronicznej rozrywki.

Opisane niżej atrakcje będą dostępne w cenie festiwalowego biletu na płycie Sport Areny, która w weekend 14-15 września stanie się Areną Wszystkich Gier.


Strefa retro

Historia elektronicznej rozrywki jest dla nas bardzo ważna, dlatego zapraszamy na Festiwal komputery i konsole z czasów, gdy słowa takie jak Amiga, Atari, Commodore, Sega czy Spectrum rozpalały wyobraźnię graczy. Specjalną atrakcją na pewno stanie się LAN Party – szesnaście spiętych siecią pecetów Pentium umożliwiających rywalizację online w najgorętszych grach multiplayer z przełomu tysiącleci!

30. urodziny PSX

Trzy dekady temu konsola PlayStation błyskawicznie zdobyła serca graczy, dając im serie takie jak m.in. Crash Bandicoot, Gran Turismo, Metal Gear Solid, Resident Evil, Silent Hill, Tekken, Tomb Raider czy Tony Hawk’s Pro Skater, i na stałe zapewniając Sony pozycję potentata w branży growej. Świętując urodziny „szaraka”, cofniemy się do magicznych lat, w których rodziła się potęga PSX, a także w interaktywnej formie pokażemy dalszy ciąg tej opowieści.

Historia Gran Turismo

Prezentujemy wszystkie odsłony jednego z najważniejszych symulatorów jazdy w historii gier wideo. Z piękną grafiką, realistyczną fizyką i fantastycznymi samochodami do dyspozycji – od blisko trzech dekad seria ta podbija serca wirtualnych kierowców, a nasi goście będą mogli zobaczyć, jak Gran Turismo ewoluowało na przestrzeni lat, sprawdzić, które edycje kultowego cyklu zestarzały się najlepiej, i spróbować sił w rywalizacji z innymi mistrzami kierownicy. Prawo jazdy nie jest wymagane!

Dawne pecety

Drogie, bez joysticków i kart dźwiękowych, z prostymi – najczęściej monochromatycznymi – wyświetlaczami… Na przełomie lat 80. i 90. komputery PC nie mogły konkurować w walce o serca graczy np. z Amigą. A jednak już wtedy byli tacy twórcy, którzy uwierzyli, że to właśnie w tych niepozornych pudełkach kryje się przyszłość elektronicznej rozrywki. Podczas Festiwalu cofniemy się do pionierskich czasów wczesnego peceta, zobaczymy, w co wtedy grali użytkownicy tych maszyn, i sprawdzimy, czy tytuły te mogą bawić również dzisiaj.

Strefa Nintendo

Jedna z najważniejszych firm w historii gier wideo, od czterech dekad potentat na rynku konsol, twórcy growych uniwersów, które bawią pokolenia graczy… Listę zasług Nintendo dla elektronicznej rozrywki można by pisać długo, ale najlepiej po prostu chwycić za pada i sprawdzić, jak w akcji sprawuje się Nintendo Switch i jakimi świetnymi tytułami są np. Super Mario Bros. Wonder, Luigi’s Mansion 2 HD, Mario vs. Donkey Kong czy Princess Peach: Showtime!

Nie tylko dla esportowców

Sport elektroniczny w krótkim czasie przeszedł drogę od hobby garstki ekscentryków wydających kieszonkowe w internetowych kafejkach do zawodów w wielkich halach, z których transmisje oglądają miliony fanów, i jednej z najbardziej dochodowych gałęzi rozrywki i biznesu. Podczas 35. MFKiG zobaczymy, o co chodzi w zjawisku esportu i dowiemy się, jak grać, by wygrywać, pod okiem ekspertów trenując w hitach takich jak m.in. FC 24, Counter-Strike 2 czy Fortnite.

Strefa indie

To, co najciekawsze w grach wideo, często dzieje się w nurcie niezależnym. Bez wsparcia wielkich wydawców, bez gigantycznych budżetów, za to w niewielkich zespołach i z pasją – powstają produkcje innowacyjne, świeże i odważne, które często podbijają serca graczy. Niestety, tytuły te – pozbawione należnej im promocji – czasem giną w informacyjnym szumie. By uniknąć takich przykrych sytuacji, na Festiwalu dajemy przestrzeń twórcom gier indie, by dotarli ze swoją twórczością do festiwalowej publiczności.

Virtual Dancer

Zwolennicy gier ruchowych będą mogli indywidualnie i zbiorowo potańczyć w Just Dance. Doświadczenie to pozwoli na sprawdzenie pod czujnym okiem naszych ekspertów nowych układów choreograficznych przed nadchodzącym sezonem domówek i imprez klubowych.

Wioska League of Legends

W strefie inspirowanej jedną z najpopularniejszych gier wideo na świecie zwiedzający spotkają ulubionych bohaterów z uniwersum LOL, w tym magiczną kotkę Yuumi, zobaczą wystawę broni z gry, spróbują sił na strzelnicy oraz w planszówkach, a swoją wizytę będą mogli uwiecznić na ściance zdjęciowej.

Strefa VR

Gogle wirtualnej rzeczywistości to w świecie elektronicznej rozrywki wciąż jeden z najbardziej pożądanych gadżetów, a technologie trzeciego wymiaru nadal budzą wielkie nadzieje zarówno wśród graczy, jak i twórców. Podczas Festiwalu zobaczymy, na ile VR to tylko ciekawostka, a na ile przyszłość medium – oprócz nowych i popularnych gier prezentując unikatowe doświadczenie – możliwość wirtualnego spaceru po pracowni rysownika komiksów.

Zbijak 2.0

Łącząc aktywność na prawdziwym boisku z ciskaniem kul ognia w okularach AR, japoński zbijak pozwala wykorzystać fizyczną sprawność i umiejętności z gier wideo, pracę zespołową oraz nieskończenie wiele strategii prowadzących do zwycięstwa. W strefie HADO Poland sprawdzimy, czy to tylko imprezowa ciekawostka z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości czy obserwujemy właśnie narodziny dyscypliny sportowej na miarę XXI wieku. Zapraszamy do zabawy, a – kto wie – festiwalowe treningi i mecze być może zaowocują później w walce o krajowe oraz międzynarodowe laury.

Strefa prototypów

Gry będące w fazie produkcji – demonstrowane m.in. przez uczestników prestiżowego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych – to prawdopodobnie przyszłe hity, w które festiwalowi goście zagrają jako pierwsi! Dodatkowa atrakcja to możliwość spotkania i wymiany uwag z autorami tych perełek.

wystawa PHOTOmodeBOOK

Rafał Szrajber od lat przemierza światy gier wideo w poszukiwaniu pięknych i interesujących kadrów. Zamiast ratować księżniczki z rąk smoków czy odpierać inwazje kosmitów, chwyta za cyfrowy aparat, by zamkniętym w fotografii obrazem utrwalić wirtualne środowiska i ich mieszkańców, zapisać emocje, momenty i widoki. Szlak jego najnowszej growej podróży wiedzie w kosmos i w… przyszłość, a zdjęciową dokumentację tej wyprawy jako pierwsi zobaczą goście 35. MFKiG.

 

Uzupełnienie stref interaktywnych to spotkania z twórcami i dziennikarzami, dla których gry są nie tylko pasją, ale i pracą. Wspólnie z naszymi gośćmi zastanowimy się m.in. jak zacząć w gamedevie, jak dobrze opowiadać historię w grach i czy indyki mogą być lepsze od produkcji triple-A. Szczegółową rozpiskę wszystkich spotkań zamieszczamy w programie Festiwalu.