Aktualności
W domu w to nie zagrasz!
Motywem przewodnim części «…i Gier» “ tegorocznego MFKiG są produkcje, w które prawdopodobnie nie pograsz na co dzień. Oto jak będzie wyglądała Strefa Gier!
Od konsol popularnych w latach 80. i 90., przez współczesne automaty arkadowe i flippery, po gogle wirtualnej rzeczywistości zwiastujące przyszłość elektronicznej rozrywki. Unikatowe tytuły, nietypowe kontrolery, gry ruchowe – za stare, zbyt drogie, niedostępne w sprzedaży, a nawet takie, które nie miały jeszcze oficjalnej premiery… Ponad 100 stanowisk z grami dostępnych bez dodatkowych opłat – będzie czekać na każdego, kto kupi festiwalowy bilet i 7-8 października odwiedzi łódzką Atlas Arenę.
Miłośnicy klasyki otrzymają obszerną strefę retro z konsolami i komputerami, które przybędą na Festiwal z czasów, gdy słowa takie jak Amiga, Atari, Commodore, Sega czy Spectrum rozpalały wyobraźnię graczy. Specjalną atrakcją będzie na pewno Donkey Konga – bębniarska gra Nintendo, w której w zbiorowym transie wybija się rytm na kontrolerach-bongosach.
Nie umknie naszej uwadze także ważna rocznica: 30. lat temu swoją premierę miał Doom – pierwszy tak popularny first person shooter. Z tej okazji udostępnimy specjalną strefę, w której będzie można zagrać w Dooma na różnych platformach, stoczyć deathmatch z weteranami cyfrowych strzelanin oraz poznać dziedzictwo tego gatunku.
Fani automatów arkadowych, którzy trzy dekady temu przepuszczali kieszonkowe w salonach gier (zresztą salonami będącymi tylko z nazwy), na pewno nie przejdą obojętnie obok naszej strefy arcade. Festiwalowych gości kusić będą jednak nie urządzenia muzealne, lecz nowoczesne automaty i flippery, pozwalające sprawdzić, czy magia nazw takich jak Midway, Namco i Capcom nadal działa.
Zwolennicy gier ruchowych – podobnie jak przed rokiem – będą mogli potańczyć w Just Dance. Strefa Virtual Dancer da szansę sprawdzenia przy konsolowy jury i pod czujnym okiem naszych ekspertów nowych układów choreograficznych przed nadchodzącym sezonem domówek i imprez klubowych.
Zwolenników nowości z pewnością przyciągnie strefa wirtualnej rzeczywistości. Gogle VR to w świecie gier gadżet tyleż pożądany, co nadal kosztowny, a podczas Festiwalu dostępny w cenie biletu wstępu. Naszym gościom zaprezentujemy nie tylko najpopularniejsze gry VR, ale także unikatowe doświadczenia – możliwość wirtualnego spaceru po stacji kosmicznej oraz… pracowni twórcy komiksów.
Tych zaś graczy, którzy nowości poznają już w dniu premiery, z pewnością zaciekawi strefa prototypów. Gry będące w fazie produkcji – demonstrowane m.in. przez uczestników prestiżowego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych – to prawdopodobnie przyszłe hity, w które festiwalowi goście zagrają jako pierwsi! Dodatkowa atrakcja to możliwość spotkania i wymiany uwag z autorami tych perełek.
Ci natomiast, których nie przekonują takie unikatowe atrakcje i chcieliby po prostu pograć, otrzymają do dyspozycji także tradycyjny zestaw komputerów PC oraz konsol Sony i Microsoftu ze znanymi i lubianymi tytułami. Wyścigi, bijatyki, strzelanki, strategie, multiplayer, singleplayer… w te akurat można zagrać w domu, ale jeśli ktoś woli bawić się w gronie uczestników festiwalu – również będzie miał taką możliwość.
Uzupełnienie stref interaktywnych to spotkania z twórcami i dziennikarzami, dla których gry są nie tylko pasją, ale i pracą. Jak zacząć w gamedevie? Jaka będzie przyszłość elektronicznej rozrywki? Czy esportowcy potrzebują psychologa? Wreszcie: co o grach wideo mają do powiedzenia autorzy antologii tekstów “Wokół narracji interaktywnej”, która inauguruje działalność wydawniczą CKNI. O tym, i wielu innych tematach, będzie można porozmawiać podczas 34. MFKiG.